Mijn favorieten

Veelgestelde vragen

 
Om je snel van dienst te kunnen zijn, hebben we de meest gestelde vragen voor je opgesomd. Staat jouw vraag hier niet tussen, aarzel dan niet om contact op te nemen. Loop binnen om persoonlijk je vraag te stellen of maak gebruik van het contactformulier.
 

Veelgestelde vragen over verkoop
 
1. Wat is jullie meerwaarde als makelaar?
 
Daarnaast maken we het verschil door transparantie en vernieuwing. Een ander en transparant verdienmodel, aandacht voor verkoopstyling en marketingactiviteiten rondom de verkoop van de woning.Wij gaan tot het uiterste, voor jou. We verkopen woningen succesvol door te zorgen voor een win-win situatie: een zorgeloze en voordelige verkoop voor jou, loon naar werk voor ons. We staan voor iedereen klaar; wij verbinden mensen. We geven advies over iedere woning. Of het nu gaat om verhuur of verkoop.

 
2. Wat is de gemiddelde verkooptijd van een woning in de huidige markt?
 
Gemiddeld is dat 83 dagen.

 
3. Kan ik mijn huis snel verkopen via jullie?
 
Wij weten dat de eerste dagen en weken van de verkoop cruciaal zijn De verkoopkansen van een woning dalen na de eerste maand. Er is maar een eerste indruk! Door het opstellen van een verkoopplan/verkooppresentatie weten wij direct de juiste doelgroep voor de woning te bereiken. Met deze doelgroep organiseren wij Open Huis. Doorgaans gevolgd door onderhandelingen.

 
4. Kan ik via Woonbemiddeling Rivierenland mijn huis zelf verkopen door het afnemen van deeldiensten?
 
Nee, dat is niet mogelijk. Het klinkt natuurlijk aantrekkelijk, besparen op makelaarskosten. En consumenten zijn steeds mondiger. Maar een woning verkopen doe je niet vaker dan een keer of twee, drie in je leven. En in de praktijk betekent zelf verkopen dat je veel tijd kwijt bent aan alles wat er bij de verkoop komt kijken. Als makelaar zijn wij objectief, beschikken we over juridische kennis, zijn we emotioneel niet betrokken en kunnen we goed onderhandelen. Wij werken bovendien volgens een ander verdienmodel en krijgen betaald naar werk. Onze werkwijze biedt je de voordelen van een traditionele makelaar en de kosten van een internetmakelaar.
 

5. De kosten voor de makelaar staan niet vast, door de prestatiebeloning. Hoe weet ik zeker dat ik niet teveel betaal?

De prestatiebeloning houdt in dat we betaald krijgen naar inspanning. Volgens onze werkwijze betaal je dus alleen meer als je woning ook meer heeft opgeleverd. We hebben (en houden!) dus een sterke prikkel om de hoogst mogelijke verkoopprijs te realiseren. Op die manier weet je zeker dat je nooit teveel betaald voor makelaarskosten.


6. Wat betekent 'kosten koper'?

Deze kosten bestaan uit: makelaarskosten, advies en bemiddelingskosten hypotheekverstrekker, taxatiekosten, overdrachtsbelasting en notariskosten. Dat is ongeveer 5% van het aankoopbedrag.

 
7. Hoeveel kan ik lenen?

In 2018 kun je 100% van de woningwaarde lenen. Vraag bij een hypotheekverstrekker naar de mogelijkheden.
 

 
8. Wat is een energielabel?
 
Een energielabel is een document waarin staat hoe zuinig jouw woning is. Deze kun je opvragen via www.energielabelvoorwoningen.nl. Voor de verkoop van de woning is het verplicht om een definitief energielabel te hebben.
 


Veelgestelde vragen over verhuur en beheer

9. Kan ik mijn huis verkopen en terug huren?

Ja, verkopen en terug huren is mogelijk. Ook via Woonbemiddeling Rivierenland. Er zijn verschillende constructies mogelijk met elk hun voor- en nadelen. We informeren je graag over de juiste constructie voor jouw situatie. Neem daarvoor eens contact met ons op. Vragen is altijd vrijblijvend.


10. Kan ik particulier huren via Woonbemiddeling Rivierenland?

Jazeker! Particulier huren betekent dat je de woning huurt van een privé eigenaar in de vrije sector. De woningen die wij verhuren vallen allemaal onder het particuliere aanbod huurwoningen.


11. Kan ik goedkoop huren via Woonbemiddeling Rivierenland?

Het komt voor dat er huurtoeslag aangevraagd kan worden voor een woning die je via ons huurt. Je wordt dan gecompenseerd door de belastingdienst. Dit is van toepassingen op woningen met een kale huurprijs van maximaal €710,68. Let op, woningen die wij aanbieden en die een hogere huurprijs hebben kunnen hier toch eventueel toch voor in aanmerking komen. Klik hier voor meer informatie www.huurders.info/huurprijzen-en-woonlasten/huurtoeslag


12. Kan ik mijn eigen woning verhuren?

Dat kan, mits het geen huurwoning is. Ook is dit afhankelijk van de voorwaarden van jouw hypotheekverstrekker. Wij kunnen jou hierin adviseren. Loop eens binnen of neem contact op. Vragen is altijd vrijblijvend.


13. Hebben jullie veel particuliere huurwoningen?

De huursector is de afgelopen jaren veranderd. Door het aantrekken van de economie is de markt in beweging. En zijn er steeds meer mensen op zoek naar woonruimte. Helaas is er niet voldoende woonruimte gebouwd. Dit betekent dat er een tekort is aan woningen. Wij merken dat daardoor ook bij ons het aanbod binnen de huursector is gedaald. Wij investeren echter zelf in vastgoed en werken samen met investeerders om zo toch huurwoningen beschikbaar te hebben.



Veelgestelde vragen over verkoopstyling

14. Wat is verkoopstyling?

Verkoopstyling is kort samengevat het verkoopklaar maken van de woning. Er is een belangrijke reden waarom verkoopstyling essentieel is: een woning die aantrekkelijk is voor een breed publiek wordt sneller verkocht. De woning wordt optimaal gepresenteerd zodat de hoogst haalbare verkoopprijs wordt gerealiseerd.

Onder het verkoopklaar maken van de woning verstaan we een schoon, opgeruimd huis, wat  netjes is afgewerkt. Door middel van verkoopstyling benadrukken we de pluspunten van het huis. Ons verkoopstylingadvies is budgetvriendelijk. Wij willen de investering zo laag mogelijk houden. Ons doel is dat de investering zich terug verdiend!



15. Kan ik niet zelf de verkoopstyling doen?

Dat zou zeker kunnen. Net zoals dat je zelf je huis zo kunnen verkopen. Een verkoopstylist weet echter precies wat belangrijk is voor de verkooppresentatie van je woning. En omdat je zelf woonachtig bent in je eigen huis, is het soms moeilijk om objectief naar je woning te kijken en dingen die anders kunnen te zien. Bijvoorbeeld de opstelling van meubels. De investering in verkoopadvies betaalt zich terug in een snellere verkoop en/of hogere verkoopprijs.


16. Zorgt verkoopstyling voor de verkoop van mijn woning?

Door middel van verkoopstyling wordt de woning aantrekkelijk gepresenteerd voor een breed publiek. Een woning die gewild is, trekt veel meer kijkers. Dit bevordert de snelle verkoop van het huis en heeft een gunstig effect op de verkoopprijs.


17. Waarom zou ik mijn woning aanpassen tijdens de verkoopperiode en hier geld in investeren, terwijl de woningmarkt nu juist heel gunstig is?

De woningmarkt is momenteel gunstig voor verkopers. Huizen worden snel verkocht, zeker in de grote steden. Dat is fijn, maar alsnog wil je natuurlijk graag de hoogste haalbare verkoopprijs realiseren. Juist daarom is investeren in de verkoop, in de vorm van verkoopstylingadvies, aantrekkelijk.



Algemeen

18. Wat is het werkgebied van Woonbemiddeling Rivierenland?

Wij zijn vooralsnog actief in Gorinchem en omstreken.


19. Wat zijn jullie openingstijden?

Wij hanteren geen vaste openingstijden, omdat we ook naar afspraken gaan. We werken op afspraak, maar wil je onverwachts binnen lopen en er is iemand aanwezig, ben je uiteraard van harte welkom! Zorgen wij voor koffie.

 

20. Wie kan ik beste benaderen voor mijn vragen?

Jeff is gespecialiseerd in verkoop, verhuur en beheer. Anne is gespecialiseerd in de woningpresentatie. Wij zijn bereikbaar per mail via info@woonbemiddeling-rivierenland en telefonisch via 0183-851844.


21.Wanneer moet ik betalen voor advies of inspanningen?

Wij werken op basis van no cure no pay!


Wil je meer weten over het snel(ler) verkopen of verhuren van je woning? Of heb je andere vragen? Aarzel niet om je vraag te stellen of contact op te nemen. Loop gerust binnen en stel ons persoonlijk je vraag (zorgen wij voor koffie) of gebruik het contactformulier.
 
 
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen

Contact

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen